17 Ağustos 2011 Çarşamba

Gökyüzüne Mektuplar -I-


I.

bulutlara ateş ederek
gökyüzünü öldüremezsin


dört sene oldu delireli
her sabah gökyüzüne mektup yazıyorum
içinde bir fincan şarap ve hayali hollanda tütünüyle
resmedilmeyen hatıraları
resme girmeyen haritalarla bağdaşlaştıran aklımla

la havle vela kuvvete..

yorgunuz ama
morluğa alışkınız
zorluğa giden yolda
raconumuzdur bu da


-"öğrenmelisin;
hayatın gökyüzünde resmedildiğini"
demişti hayali fransız arkadaşım
ve ben hiç fransızca bilmiyorum
ama
öğrenmiştim;
fransızca bilmeden bordeux şarabını
fransız aksanıyla içmeyi
gökyüzünde

II.

Moriella
yalın ayağınla bas gözlerime
yaşamım ayaklarından ibaret olsun
bıktım aylaklığımdan
kalemimin ucunda uzun namlulu tabanca
bas tetiğe Moriella
bıktım şairliğimden
yemin ediyorum

-Moriella kim ulan?

-mor bir gecenin çatırdayan maviliğinden akan
imgeleri tek tek yeşile boyayan kalemin emriydi
Moriella'yı yaratmak-

III.

loş ışığın en boş alanındayız şimdi
illuminatinin boş ışığı kadar uzaktayız
mavi gökyüzüne
maviyi Nicola'nın gözlerinde bırakmıştık zamanında
Tanrısız evde ıslanmıştık
Pontefract'ı düşlerken
düşlerime de düşemedi mavi gözlü kız
sonra çilli güzelin gözlerine düştük ansızın

IV.

-kağıda bakarken son kez bulutlara bak
toprağa düşmesi elzem olan şiirler göreceksin

Ekrem Emre Ünlü

0 yorum:

Yorum Gönder